سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده راحیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

رابرت دنیرو براساس سینمایی «چوپان خوب» که در سال 2006 آنرا ساخت، یک سریال تلویزیونی را کارگردانی می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت دنیرو بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده ایتالیایی-آمریکایی براساس سینمایی «چوپان خوب» که در سال 2006 آنرا ساخت، یک سریال تلویزیونی را برای شبکه «شو تایم» کارگردانی می‌کند.

 

به گزارش ورایتی، سینمایی چوپان خوب یک فیلمی آمریکایی ساخته? سال 2006 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دنیرو، براساس فیلمنامه‌ای از اریک راث و با بازی دو ستاره مشهور هالوود، «آنجلینا جولی» و «مت دیمون» است که از دیدگاه منتقدان جز ده فیلم برتر سال 2007 انتخاب شد.

 

فیلم نگاهی سرد و فاقد هرگونه احساس به دنیای فعالیتهای جاسوسی داشته و جنبه‌های اخلاقی و احساسی زندگی جاسوسان را بررسی می‌کند.

 

«رابرت دنیرو» که وی یکی از تأثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینمای جهان بوده و معمولا در نقش‌های دشوار و سخت ظاهر می‌شود و روش بازیگری خاص خود را دارد، متولد 17 اوت 1943 در نیویورک، از پدر و مادری هنرمند با نژاد ایتالیایی است.

 

دنیرو برای اولین‌بار در سال 1963 در سن 20 سالگی با فیلم «جشن عروسی» به کارگردانی «برایان دی پالما» وارد دنیای سینما شد.

 

وی که بیشتر سال‌های دهه 60 را در کارگاه‌های تئاتر گذراند، در سال 1965 در فیلم فرانسوی «سه اتاق در منهتن» بازی کرد و در دومین همکاری‌اش با «دی‌پالما» در سال 1968 در فیلم «تبریکات» حضور یافت و در سال 1970 در فیلم «سلام مادر» را بازی کرد.

 

دنیرو در سال 1973 با بازی در نقش یک بازیکن بیسبال درحال مرگ در فیلم «طبل را آهسته بزن»، توجه اهالی سینما را به خود جلب کرد و در همان سال اولین همکاری او با «اسکورسیزی» با فیلم «خیابان‌های پایین شهر» رقم خورد که بسیار خوش درخشید.

 

وی یک سال بعد نقش ماندگار «ویتو کورلئونه» را در فیلم «پدرخوانده 2» به کارگردانی «فرانسیس فورد کوپولا» بازی کرد و اولین جایزه اسکار نقش مکمل را به‌دست آورد، هرچند در مراسم دریافت جوایز حضور نیافت و «کوپولا» از طرف او این جایزه را گرفت.

 

دنیرو اولین بازیگر سینما نام گرفت که با فیلمی که اکثرا دیالوگ‌های غیرانگلیسی داشت، موفق به کسب اسکار می‌شد. او به‌همراه «مارلون براندو» که نقش «دون ویتو پیر» را در «پدرخوانده» بازی کرد، تنها بازیگران سینما هستند که برای بازی در نقش یک شخصیت، جایزه اسکار گرفته‌اند.

 

پس از فیلم «خیابان‌های پایین‌شهر»، «دنیرو» همکاری‌اش را با «اسکورسیزی» در فیلم‌های موفقی چون «راننده تاکسی» (1976)، «نیویورک،نیویورک»(1977)، «گاو خشمگین»(1980)، «سلطان کمدی»(1983)، «رفقای خوب»(1990)، «تنگه وحشت» (1991) و «کازینو» (1995) ادامه داد.


91/6/17::: 10:23 ع
  
  

- مسابقه مستند «سرزمین دانایی» برای دومین سال متوالی به فینال جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه راه یافت.

به گزارش خبرآنلاین، سعید ابوطالب کارگردان مسابقه «سرزمین دانایی» با اشاره به اینکه تلویزیون باید برنامه‌های بیشتری را به جشنواره‌ها خارج کشور ارسال کند، خاطرنشان کرد: «در زمینه‌ ساخت برنامه‌های مسابقات و سرگرمی، تهیه‌کنندگان باید نگاه جدی‌تری به استانداردهای بین‌المللی داشته باشند و نباید کارهایشان را مدام با تولیدات داخلی مقایسه کنند؛ آنها باید نگاهی هم به استانداردهای بین‌المللی داشته باشند.»
 
تهیه‌کننده برنامه مسابقه مستند سرزمین دانایی در ادامه درباره‌ ویژگی‌های یک برنامه‌‌ تلویزیونی با استانداردهای جهانی، توضیح داد: «تولید این گونه کارها در ژانر سرگرمی دو مولفه‌ اصلی را می‌طلبد؛ یکی اینکه کار باید خلاقانه، نو باشد و دوم اینکه باید با فرهنگ آن کشور همخوانی داشته باشد. در صورت است که دیده خواهد شد؛ البته در این میان مدیران سازمان صداوسیما نیز باید به این گونه کارها اهمیت بدهند و هزینه‌های آن‌ها را متقبل شوند. ممکن است این گونه کارها زمان‌بر و هزینه‌ غیرمتعارف داشته باشند، اما کارهایی خواهند شد که حرفی برای گفتن دارند.»
 
ابوطالب همچنین در زمینه اینکه باید خود را به شرایط روز جهانی نزدیک کنیم، اظهار کرد: «بحث فنی یکی از مولفه‌های مهم در ساخت یک برنامه‌ موفق است که متاسفانه برنامه‌سازان ما از این نظر استاندارد نیستند، اما از لحاظ موضوع و محتوا خوب پیش می‌روند. «سرزمین دانایی» از بهترین دوربین‌ها و تجهیزات و روش‌های گرافیکی بهره برد.»
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌ تولید «سرزمین دانایی» در سری اول بیش از یک سال به طول انجامید و بسیار طولانی بود، افزود: «در این زمینه مدیران سازمان صداوسیما، این فرصت را به ما دادند و با گروهی بزرگ کار را شروع کردیم.»
 
ابوطالب با تاکید بر اینکه تجهیزات و روش‌هایی که برای ساخت یک برنامه‌ی موفق به کار برده می‌شود، بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: «به عنوان مثال ما در «سرزمین دانایی» به صورت استاندارد می‌توانستیم از سه الی چهار دوربین استفاده کنیم، اما این کار را با هشت دوربین انجام دادیم که از نظر فنی به کیفیت بسیار معقولی رسید.»
 
این تهیه‌کننده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه ایران یکی از اعضای موثر در اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) است، خاطرنشان کرد: «برنامه‌های تلویزیونی ما به خاطر رعایت هنجارهای اجتماعی و متفاوت، مطلوب کشورهای آسیایی نیست، اما برای پخش از تلویزیون‌ کشورهای خاورمیانه مناسب‌تر هستند. صداوسیما در این عرصه خوب عمل کرده و کارهای شاخص نمایشی و برخی مستندهای خوبی ارائه داده است، اما صداوسیما در زمینه‌ عرضه بین‌المللی آثار تلویزیونی، ضعیف عمل کرده است.»


91/6/16::: 4:29 ص
  
  

معمولاً تغییراتی که در شرکت اپل صورت می‌گیرد دقیق و با محاسبات قبلی است، از این رو انتشار گزارشی مبنی براین که اپل قصد دارد تعدادی از کارمندان خود را اخراج کند، شگفتی آفرید زیرا این خبر چندی بعد تکذیب شد. به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پایگاه خبری ماشابل، ایراد نرم‌افزاری در سیستم جدید ساعت کاری کارمندان فروشگاه‌های اپل باعث بروز این مشکل شده است. اپل این سیستم را در 372 فروشگاه خود که اکثر آنها در آمریکا واقع شده، به کار گرفته ولی پس از این رسوایی، دوباره به استفاده از سیستم قبلی خود روی آورده است. اخراج کارمندان معمولاً هنگامی رخ می‌دهد که شرکت‌ها با زیان و عدم فروش محصولات خود مواجه باشند و قطعاً این مسئله در مورد شرکت رو به رشد اپل صادق نیست. سیستم جدید نیروی انسانی شرکت اپل تحت نظارت آقای جان براوت (John Browett) مدیر عامل سابق شرکت دیکسونز و رئیس فروشگاه‌های اپل کار می‌کند. وی به مدیران تیم خود در شبکه خرده‌فروشی اپل دستور داده از کارمندان خود به دلیل بروز این اشکال عذرخواهی کنند.


91/6/8::: 3:57 ص